22052017Headline:

Λαθρεμπόριο 4,5 εκατ. λίτρων ντίζελ

 

 

Περισσότερα από 4,5 εκατ. λίτρα ναυτιλιακού diesel είχε διαθέσει παράνομα στην αγορά κύκλωμα λαθρεμπόρων, στο οποίο κεντρικό ρόλο κατηγορείται ότι είχε ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ΠΑΕ Ατρόμητος, ο 44χρονος Γιώργος Σπανός. Για την ίδια υπόθεση συνελήφθησαν 14 ακόμα άτομα, ενώ αναζητούνται άλλα 9. Στους συλληφθέντες συγκαταλέγονται δύο υπάλληλοι της ΕΤΕΚΑ, στενοί συνεργάτες του Σπανού, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχου Πετρελαιοειδών του υπουργείου Περιβάλλοντος, 58 ετών, και 54χρονος υπάλληλος του Τελωνείου Πειραιά.

Η έρευνα της υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής άρχισε πριν από τέσσερις μήνες, μετά πληροφορία – καταγγελία για ύποπτες μεταγγίσεις καυσίμου σε πρατήριο στη Νίκαια. Ο ιδιοκτήτης του, μάλιστα, 57 ετών, είναι μεταξύ των συλληφθέντων για συμμετοχή στο κύκλωμα. Κατηγορείται ότι διέθετε στην αγορά λαθραίο καύσιμο που προμηθευόταν από το κύκλωμα και ότι τροφοδοτούσε με αυτό άλλα δύο βενζινάδικα. Σύμφωνα με αρμόδιο αξιωματικό της ΕΛ.ΑΣ., το εν λόγω πρατήριο τέθηκε υπό επιτήρηση για μία εβδομάδα: «Διαπιστώσαμε ότι στη διάρκεια της νύχτας γίνονταν μεταγγίσεις καυσίμου από βυτίο σε βυτίο» δήλωσε στην «Κ». Ακολούθως, η Ασφάλεια προχώρησε σε άρση απορρήτου στα τηλέφωνα του 57χρονου ιδιοκτήτη και των οδηγών βυτιοφόρων που είχαν εντοπιστεί στο σημείο. «Η έρευνα αποκάλυψε εμπλοκή και άλλων ατόμων, ενώ βασικός αποδέκτης των περισσοτέρων τηλεφωνημάτων ήταν ο Γιώργος Σπανός» αποκάλυψε στην «Κ» ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. Μάλιστα, σε επίμαχη συνομιλία που έχει καταγραφεί από την ΕΥΠ, ο κ. Σπανός φέρεται να δέχεται τηλέφωνο από επίορκο τελωνειακό υπάλληλο ο οποίος τον ενημερώνει ότι επίκειται έλεγχος σε φορτίο ναυτιλιακού καυσίμου.

Από την έρευνα προέκυψε ότι στο δίκτυο λαθρεμπορίας συμμετείχαν τουλάχιστον 12 πρατήρια στην Αττική και συγκεκριμένα σε Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι, Ασπρόπυργο, Ιλιον, Φάληρο, Κυψέλη, Πετράλωνα και Πέραμα. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι υπεύθυνοι των εν λόγω πρατηρίων είχαν «πειράξει» το σύστημα ελέγχου εισροών – εκροών έχοντας εγκαταστήσει μηχανισμό (ποδοβαλβίδες) μέσω του οποίου έλεγχαν τη ροή του καυσίμου από την αντλία στον καταναλωτή. Την εγκατάσταση των αντλιών και του «ύποπτου» λογισμικού στα πρατήρια έχει κάνει πρόσωπο που και στο παρελθόν έχει κατηγορηθεί για λαθρεμπορία καυσίμου. Στις μεταξύ τους συνομιλίες, τα μέλη της σπείρας χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες εκφράσεις. Για τους πλασματικούς ελέγχους ανέφεραν τη λέξη «μετεωρολογία».

Κατά την ΕΛ.ΑΣ., το κύκλωμα παρακρατούσε ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά τον ανεφοδιασμό πλοίων και στη συνέχεια διοχέτευαν το «κλεμμένο» καύσιμο στην αγορά, αφού το αναμείγνυαν με πετρέλαιο κίνησης. Ο υπάλληλος του υπ. Περιβάλλοντος προειδοποιούσε το κύκλωμα για επικείμενους ελέγχους, ενώ ο υπάλληλος του Τελωνείου Πειραιά φρόντιζε κατά τον έλεγχο των βυτίων να βεβαιώνει π.χ. ότι είναι κενά φορτίου όταν στις δεξαμενές τους είχαν υπόλοιπο καυσίμου (μεταξύ των κατηγορουμένων είναι και ένας χειριστής πλάστιγγας ζύγισης βυτιοφόρων). Πάντως, μέλη του κυκλώματος δεν έκλεβαν καύσιμο μόνο για λογαριασμό της ΕΤΕΚΑ, αλλά και για να αποκομίζουν προσωπικό όφελος.

Δύο εκ των κατηγορουμένων φέρονται να έχουν ομολογήσει την εμπλοκή τους στην υπόθεση, ενώ ο κ. Σπανός αρνείται κάθε εμπλοκή και αποδίδει τις σε βάρος του κατηγορίες σε πλεκτάνη.