17102017Headline:

Στο ΤΑΙΠΕΔ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

 

Στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκε την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως ανακοίνωσε την Δευτέρα 1η Απριλίου ο υπουργός Υποδομών & Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), κ. Γιάννης Εμίρης, καθώς η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων μεταβίβασε τις μετοχές της εταιρίας στο Ταμείο.

«Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει στις ράγες. Προηγήθηκε πολλή δουλειά. Ουσιαστικά το πρόγραμμα εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε το 2008. Έγιναν πολλά βήματα που οδήγησαν στο να καταστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οριακά κερδοφόρος και τελευταίους μήνες έγιναν σημαντικές προσπάθειες σε νομικό και οργανωτικό επίπεδο» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Όπως ανέφερε, κατεβλήθησαν προσπάθειες για την επίλυση των προβλημάτων των κρατικών ενισχύσεων της εταιρίας και υπεγράφη η συμφωνία μεταξύ HP και COSCO, η οποία παρέχει περισσότερες δυνατότητες στην σιδηροδρομική εταιρία. «Πιστεύω ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν ομαλά» τόνισε.

«Ξεκινά μια έντονη διαδικασία. Υπάρχει πλήρης ομάδα σύμβουλων, που δουλεύει με μεγάλη ένταση, προκειμένου να ολοκληρώσει την έναρξη της διαδικασίας στο χρονοδιάγραμμα, ούτως ώστε μέχρι το τέλος του τριμήνου να έχει βγει ο διαγωνισμός στον αέρα» δήλωσε ο κ. Εμίρης. Όπως τόνισε, πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ είναι να «τρέξει» μία σφιχτή διαδικασία ούτως ώστε να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση έως τα τέλη του χρόνου, «το αργότερο τις αρχές του επομένου», σημείωσε.

«Πρόκειται για παρά πολύ σημαντική αποκρατικοποίηση» είπε ο κ. Εμίρης, καθώς θα αξιοποιηθεί «περιουσιακό στοιχεία που δεν είχε αναπτυχθεί με τον καλύτερο τρόπο», όπως τόνισε. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ αναγνώρισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την εταιρία, αλλά και για άλλα περιουσιακά στοιχεία, το βάθος του οποίου θα διερευνηθεί τώρα, «μιλώντας με τους επενδυτές».

Παράλληλα, σε σχέση με την εταιρία συντήρησης τροχαίου υλικού (ROSCO), η οποία σύντομα περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ. Εμίρης σημείωσε ότι «δουλεύουμε προκειμένου να προσδιορίσουμε τα περιουσιακά στοιχεία που θα ανήκουν στην δική της υποδομή».

Πάντως, για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων ο κ. Εμίρης ξεκαθάρισε ότι το προαπαιτούμενο για τους επενδυτές θα είναι να έχουν την ανάλογη εμπειρία για να λειτουργήσουν «τέτοιες υποδομές και κάποιο στρατηγικό ενδιαφέρον».
Ερωτηθείς για τον Αστέρα της Βουλιαγμένης τόνισε ότι «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τις προσφορές», διότι αυτές προδικάζουν μία εξέλιξη που μπορεί να εκληφθεί ως ψήφος εμπιστοσύνης στην ιδιωτικοποίηση της ελληνικής ακίνητης περιουσίας και να δώσει έναν σημαντικό τόνο και για τις υπόλοιπες αποκρατικοποιήσεις