18102017Headline:

Στα 2 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο έργο της Εγνατίας Οδού

Στα 2 δισ. ευρώ ανέρχεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», βάσει των έργων, που της έχουν ανατεθεί, κάποια απ’ τα οποία όμως δεν έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ το σύνολο αυτών των δράσεων εξασφαλίζουν έργο για την εταιρεία για χρονικό διάστημα τουλάχιστον μίας πενταετίας. Όπως προέκυψε από χθεσινή εκδήλωση στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ), από τα 2 δισ. ευρώ, περίπου το 1,2 δισ. ευρώ έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ενώ τα έργα, που εκτελεί η Εγνατία Οδός αφορούν κάθετους οδικούς άξονες στη Βόρεια Ελλάδα, έργα στα νησιά, την εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης κ.ά.

Ειδικά στα νησιά, η εταιρεία έχει την ευθύνη ωρίμασης/υλοποίησης 33 έργων σε 26 νησιά του Νοτίου Αιγαίου (προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ), συν άλλα έξι σε τέσσερα νησιά του Βορείου Αιγαίου (120 εκατ.). Επιπλέον στο πλαίσιο προγραμματικών συμβάσεων, «τρέχει» και τρία έργα στην Ικαρία και άλλο ένα στη Σαντορίνη.

Δραστηριότητα
Ακόμη, έχει αναπτύξει δραστηριότητα και στο εξωτερικό και ειδικότερα στη Σερβία, Ρουμανία και Αλβανία.

Από το βήμα της σχετικής εκδήλωσης, ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Πάρις Σαββαϊδης, επισήμανε ότι η εταιρεία θα πρέπει να έχει θεσμικό ρόλο στην εποπτεία των έργων σε Μαλιακό και Ε65.

Ο κ. Σαββαϊδης είπε ότι αυτό χρειάζεται να υλοποιηθεί, καθώς μεταξύ άλλων, η αρμόδια δημόσια υπηρεσία είναι δύσκολο να διαχειριστεί άμεσα τους 2.700 φακέλους, που έφτασαν σ’ αυτή από την Εγνατία Οδό Α.Ε., μετά την αφαίρεση των σχετικών αρμοδιοτήτων (της εποπτείας σε Μαλλιακό και Ε65) από την εταιρεία.

Ο πρόεδρος της Εγνατίας είπε ακόμη, ότι θα προστατευθεί το αξιόλογο τεχνικό δυναμικό της εταιρείας, ενώ προανήγγγειλε την ανάληψη νέων έργων από την επιχείρηση, τόσο στη Βόρεια Ελλάδα, όσο και στην ίδια τη Θεσσαλονίκη.

Από την πλευρά του, επικριτικός ήταν ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό, Παναγιώτης Πανέτσος, λέγοντας ότι θα προκύψουν μεγάλα προβλήματα και σημαντική διαφυγή εσόδων για το Δημόσιο από την παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτη.

Απώλεια
Την απώλεια αυτή την προσδιόρισε σε 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη 30ετία από τα διόδια, ενώ ισχυρίστηκε ότι στη διάρκεια συναντήσεων με στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), αντιλήφθηκε ότι τα δάνεια, που βαρύνουν το έργο, δεν θα τ’ αναλάβει ο παραχωρησιούχος ιδιώτης. «Ελπίζουμε τουλάχιστον να μη γίνει η Εγνατία Οδός εταιρεία «κουφάρι», που θα πληρώνει μόνο τα δάνεια», είπε χαρακτηριστικά, ενώ υποστήριξε ότι διογκώνεται το κόστος της λεγόμενης «βαριάς» συντήρησης της οδού, ώστε ο δυνητικός ιδιώτης να πετύχει καλύτερη συμφωνία, αν και η Εγνατία -που έχει σχεδιαστεί να έχει διάρκεια ζωής 120 χρόνων- δεν πρόκειται να χρειαστεί τέτοιες εργασίες, πριν την παρέλευση 40ετίας.