17082017Headline:

Στην άμυνα περνούν οι επιχειρήσεις

Στην ενεργοποίηση σχεδίων που κρατούσαν φυλαγμένα για πολύ δύσκολες περιόδους (Plan B) προχωρούν οι επιχειρήσεις, ύστερα από την υπερψήφιση του νέου πακέτου μέτρων λιτότητας στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, αλλά και τις προβλέψεις του προϋπολογισμού για συνέχιση της ύφεσης. Τα σχέδια αυτά έχουν στην πρώτη γραμμή τη συνέχιση και εντατικοποίηση των δελεαστικών προσφορών, το λανσάρισμα νέων προϊόντων σε πιο φθηνές τιμές, ενώ προβλέπουν ακόμη μεγαλύτερη συμπίεση του λειτουργικού κόστους και κυρίως στενότερη παρακολούθηση της πολιτικής των πιστώσεων.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως υλοποιώντας την παραπάνω στρατηγική οι επιχειρηματίες προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των καταναλωτών που βλέπουν τα εισοδήματά τους να ψαλιδίζονται.

Παράλληλα, επιχειρούν να θωρακίσουν τα οικονομικά τους ώστε να αποφύγουν δυσάρεστες εξελίξεις στην περίπτωση που οι συνθήκες επιδεινωθούν περαιτέρω.

Ήδη, η αγορά, ύστερα από πέντε συνεχή χρόνια ύφεσης θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο με την κατανάλωση να υποχωρεί κατακόρυφα στους περισσότερους κλάδους, τα «λουκέτα» να πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο και την έλλειψη ρευστότητας να αποτελεί την νούμερο 1 απειλή για όποια οικονομική δραστηριότητα έχει απομείνει όρθια.

Δυναμικες προσφορες
Ενδεικτικά, η Coca-Cola 3Ε όπως έκανε πρόσφατα γνωστό θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή επενδύοντας στα σήματά μας και προσφέροντας προσιτά προϊόντα, ενώ και η θυγατρική της γαλλικής γαλακτοβιομηχανίας Danone στην Ελλάδα, όπως τόνισε πρόσφατα η διοίκησή της δρομολογεί ακόμη πιο δυναμικές προσφορές το επόμενο διάστημα, με στόχο να ανταποκριθεί και να καλύψει τις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Επιπλέον σχεδιάζει την κυκλοφορία νέων προϊόντων σε φθηνότερες τιμές, οι οποίες δεν θα υπολείπονται σε ποιότητα και γεύση των υπολοίπων.

Ανάλογες κινήσει κάνουν η αλευροβιομηχανία «Μύλοι Λούλη», αλλά και οι πολυεθνικές βιομηχανίες καταναλωτικών ειδών Nestle και Ελαΐς Unilever, με την τελευταία να λανσάρει ολόκληρη σειρά φθηνών προϊόντων (κατά περίπου 20% σε σχέση με τα υπόλοιπα επώνυμα) με την επωνυμία «Ελαΐς».

Πρόκειται για μια νέα σειρά με την επωνυμία η οποία αφορά σε τέσσερις βασικές κατηγορίες τροφίμων (ελαιόλαδο, μαργαρίνη, χυμό τομάτας και μαγιονέζα) σε τιμές έως 20% φθηνότερες.

Μέτρα άμυνας
Την ίδια ώρα, η «έκρηξη» των ασυνεπών επιχειρήσεων οδηγεί όλους στη λήψη δραστικών μέτρων για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο και κυρίως να προφυλακτούν όσο μπορούν από τις συνέπειες του. Το πρώτο που κάνουν είναι να μειώσουν στο ελάχιστο τις ημέρες των πιστώσεων, ενώ προσπαθούν να δώσουν κίνητρα στους πελάτες τους με επιπλέον προσφορές, να τους πληρώσουν τις μετρητοίς.

Ένα ακόμη, προληπτικού χαρακτήρα μέτρο είναι η ανάθεση σε στελέχη της εταιρείας της ευθύνης να παρακολουθούν και να καταγράφουν σε καθημερινή βάση την πορεία των επισφαλών πελατών, αλλά και των «ανοιχτών» υπολοίπων στην αγορά.

Όταν μια εταιρεία δείξει πως τείνει να γίνει ασυνεπής και υπάρχει ο κίνδυνος να μην εισπράξουν ποτέ τα λεφτά τους, τότε ενημερώνουν τη διοίκηση για την κατάσταση, η οποία καλείται να λάβει τις αποφάσεις της αλλά και να επιλέξει τον τρόπο που θα χειριστεί τον εν λόγω πελάτη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ζητείται η άμεσα εξόφληση των οφειλών ενώ δεν λείπουν οι περιπτώσεις που διακόπτεται εντελώς η συνεργασία.