22112017Headline:

Τα smartphones «αντέχουν» στην κρίση

 

Τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smart-phones) είναι μία από τις ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων που συνεχίζουν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις ακόμη και κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης. Είναι αξιοσημείωτο πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, μία από τις γνωστές εταιρείες ερευνών, το 2012 έκλεισε με τις πωλήσεις smartphones στην Ελλάδα να φθάνουν στο 1,6 εκατ. τεμάχια, αριθμός κατά 14% υψηλότερος σε σχέση με το 1,4 εκατ. τεμάχια που διετέθησαν το 2011.

Η οικονομική κρίση επηρεάζει σαφώς τις επιλογές των καταναλωτών, οι οποίοι στρέφονται προς τις περισσότερο προσιτές προτάσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Canalys, τα smartphones που διετέθησαν και κόστιζαν έως 199 ευρώ ανήλθαν σε περίπου 600.000, ενώ άλλα 400.000 ήταν εκείνα που κινούνταν μεταξύ 200 και 299 ευρώ. Συνολικά, 1 εκατ. τεμάχια κόστιζαν κάτω από 299 ευρώ.

Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι περίπου 600.000 smartphones που έφθασαν στην ελληνική αγορά είχαν τιμή άνω των 300 ευρώ, με τον μεγάλο όγκο να κινείται σε επίπεδα άνω των 450 ευρώ. Σημειωτέον, πάντως, πως η Canalys μετρά τις αποστολές συσκευών προς τους διανομείς και όχι τις τελικές πωλήσεις, κάτι που σημαίνει ότι τα πραγματικά νούμερα μπορεί να είναι λίγο διαφορετικά, δεδομένου ότι ορισμένοι μεγάλοι κατασκευαστές επανεξάγουν συσκευές.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου των κινητών τηλεφώνων, στο σύνολο των πωληθέντων κινητών τηλεφώνων το 87% ήταν συσκευές που κοστίζουν κάτω από 150 ευρώ. Συνολικά, η αξία αγοράς των κινητών τηλεφώνων εκτιμάται ότι ανήλθε στα 500 εκατ. ευρώ.

HTC
Στους κατασκευαστές που κινούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς περιλαμβάνεται και η HTC, η οποία το 2012 παρουσίασε 8% αύξηση στις πραγματικές πωλήσεις των συσκευών της στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τις ενεργοποιήσεις που έγιναν. Η ταϊβανέζικη εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τις 85.000 συσκευές τον περασμένο χρόνο και για το 2013 ετοιμάζεται για νέα άνοδο, καθώς ο στόχος που έχει τεθεί είναι οι 100.000 συσκευές.

«Αν κρίνουμε από το α’ τρίμηνο του 2013, που ήταν το καλύτερο στην ιστορία της HTC στην Ελλάδα, ο στόχος είναι εφικτός», σημείωσε ο Νικήτας Γλύκας, γενικός διευθυντής της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη (Ελλάδα, Κύπρος, Τουρκία και Ισραήλ) σε ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης. Το μερίδιο της HTC για το 2012 διαμορφώθηκε στο 6% της αγοράς των smartphones, όπου η ταϊβανέζικη εταιρεία είναι στην 4η θέση μεταξύ των κατασκευαστών.

Στα πλάνα της HTC για τη φετινή χρονιά είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην κατηγορία των περισσότερο προσιτών συσκευών (κάτω από 200 ευρώ), ενώ θα συνεχίσει να δίνει έμφαση και στις πωλήσεις εκτός των αλυσίδων των παρόχων. Σύμφωνα με τον κ. Γλύκα, το 2012 το 30% των πωλήσεων συσκευών HTC έγινε στις αλυσίδες και καταστήματα λιανικής που δεν ανήκουν σε κάποιο από τα τρία δίκτυα κινητής τηλεφωνίας.