Σκέψεις να χρησιμοποιηθεί υγρό άζωτο ώστε να πέσουν οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό του «Norman Atlantic»

Σύσκεψη για να αποφασιστεί αν θα χρησιμοποιηθεί υγρό άζωτο προκειμένου να πέσουν οι θερμοκρασίες στο εσωτερικό του «Norman Atlantic» και να συνεχιστούν οι έρευνες από τους πυροσβέστες θα πραγματοποιηθεί στο Μπρίντιζι το πρωί της Πέμπτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη θα συμμετέχουν οι αρχές που εμπλέκονται στην υπόθεση και ενδεχομένως να παραβρεθεί ο εισαγγελέας του Μπάρι ή εκπρόσωπός του. Εφόσον δοθεί έγκριση για χρήση υγρού αζώτου, θα πρέπει να αναζητηθεί και το από πού και το πώς θα το προμηθευτούν.

Εν τω μεταξύ στο ιταλικό λιμάνι βρίσκεται και αξιωματικός της ελληνικής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο οποίος είναι μηχανολόγος μηχανικός, και θα συνδράμει στις έρευνες δύο συναδέλφους του από το Λιμανικό Σώμα της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.

Συνεχείς είναι αναζωπυρώσεις στο εσωτερικό του πλοίου και τις δύο μικροεστίες πυρκαγιάς που εκδηλώθηκαν την Τετάρτη το πρωί και το απόγευμα κατάφεραν να θέσουν άμεσα υπό έλεγχο οι ιταλοί πυροσβέστες.

Πηγές της εισαγγελίας του Μπάρι υποστηρίζουν ότι η πυρκαγιά θα μπορούσε, πιθανώς, να τεθεί υπό έλεγχο γρηγορότερα από ό,τι συνέβη. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Ναυτιλίας για τις συνομιλίες του καπετάνιου του πλοίου τις πρώτες στιγμές μετά την εκδήλωση της φωτιάς στις 06.13, το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ρώμης είχε αναφέρει ότι σε επικοινωνία που είχαν με το πλοίο ο πλοίαρχος δήλωσε ότι πυρκαγιά είναι υπό έλεγχο!

Παράλληλα, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα», οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι το πλοίο δεν έπρεπε να αποπλεύσει από την Ελλάδα, λαμβάνοντας υπόψη τις κάκιστες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν. Σημειώνεται ότι για το θέμα αυτό είχε υπάρξει αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σχετικά με το τι προβλέπει σχετική ευρωπαϊκή Οδηγία.

Η ιταλική εφημερίδα αναφέρει ακόμη ότι θα ερευνηθούν σε βάθος οι επαφές του καπετάνιου Αρτζίλιο Τζακομάτσι με τη ναυλώτρια εταιρεία, την AΝΕΚ, αλλά προσθέτει πως κατά την ανάκρισή του ο Τζακομάτσι στις 31 Δεκεμβρίου δεν ανέφερε ότι δέχθηκε πιέσεις για να αποπλεύσει από την Ηγουμενίτσα.

«Πίστευα ότι θα κατάφερνα να φτάσω μέχρι το λιμάνι προορισμού» φέρεται να δήλωσε ο καπετάνιος στον εισαγγελέα του Μπάρι Έτορε Καρντινάλι.

Στο μεταξύ, δίπλα από το πλοίο αφαιρέθηκε η πλωτή εξέδρα και μετακινήθηκε πιο κοντά στην αποβάθρα, στο λιμάνι του Μπρίντεζι, ώστε να πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις ασφαλείας και σταθερότητας. Επιπροσθέτως μελετάται το ενδεχόμενο να ανοίξει η πλαϊνή είσοδος του γκαράζ του πλοίου ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πυροσβεστών, κάτι το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες κρίνεται «απαγορευτικό» με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες.