Τον διαχωρισμό από φέτος των πρότυπων σχολείων από τα πειραματικά ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Τον διαχωρισμό από φέτος των πρότυπων σχολείων από τα πειραματικά ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς κατά τη συνάντηση γνωριμίας που είχε η ηγεσία του υπουργείου με τους εκπαιδευτικούς συντάκτες. Η εισαγωγή των νέων μαθητών στα πειραματικά θα γίνεται με κλήρωση, ενώ υπό εξέταση είναι το θέμα της εισαγωγής των μαθητών στα πρότυπα σχολεία.

Πρότυπα θα παραμείνουν πέντε σχολεία με βάση την ιστορικότητά τους (η Ιωνίδειος Σχολή Πειραιά, η Βαρβάκειος Σχολής, η Ζωσιμαία Σχολή των Ιωαννίνων, η Ευαγγελική Σχολή Νέας Σμύρνης και το Γυμνάσιο Αριστούχων Αναβρύτων).

Για τα σχολεία αυτά η Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων θα καθορίσει άμεσα σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων, τον σύλλογο αποφοίτων, τον σύλλογο γονέων & κηδεμόνων τη διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής των μαθητών και μαθητριών τους για την προσεχή σχολική χρονιά. Την κατά σχολείο εφαρμογή των διαδικασιών επιλογής θα έχει το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο σε συνεργασία με τα όργανα διοίκησης του σχολείου και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και αρμόδιος για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διευκρίνισε, ότι οι εξετάσεις ή η κλήρωση θα πραγματοποιούνται μόνο στην εισαγωγική τάξη του σχολείου και όχι στα ενδιάμεσα στάδια, δηλαδή κατά την μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο και από το γυμνάσιο στο Λύκειο.

«Τυχόν κενά που θα δημιουργούνται θα πληρώνονται είτε με εξετάσεις είτε με κλήρωση, δηλαδή με την ισχύουσα διαδικασία» συμπλήρωσε. Σημείωσε επίσης, ότι στο επίπεδο των προγραμμάτων των σχολείων αυτών δεν θα υπάρξει καμία απολύτως αλλαγή.

«Η ενοποίηση των προτύπων και πειραματικών σχολείων και η επιβολή εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο καταργεί την έννοια του πειραματικού σχολείου ή ορθότερα, μεταβάλλει τον πειραματικό χαρακτήρα του σχολείου σε πειραματισμό επί της αριστείας, γεγονός που αντιβαίνει πλήρως στον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου», τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

Στις προθέσεις του υπουργείου είναι επίσης, να αρθεί το καθεστώς ανασφάλειας των καθηγητών των προτύπων. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι θέσεις τους μετατρέπονται από «επί θητεία» σε οργανικές θέσεις περιφέρειας.

«Το προσωπικό πρέπει να ανανεώνεται στα πειραματικά αλλά οι καθηγητές δεν θα πρέπει να χάνουν τις θέσεις τους στην εκπαίδευση»,είπε.

Ο κ. Μπαλτάς επεσήμανε επίσης, ότι η στενότητα πόρων δεν επιτρέπει στο υπουργείο να κινηθεί εκτός των πλαισίων του προϋπολογισμού. Τόνισε, πάντως, ότι σε συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Κατρούγκαλο, οι πανεπιστημιακοί υπάλληλοι, οι σχολικοί φύλακες και οι εκπαιδευτικοί που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα θα επανέλθουν στις παλαιές τους ή σε νέες θέσεις. Ως προς τα κενά στα σχολεία, ο κ.Μπαλτάς είπε, ότι «θα πιέσουμε στο μέτρο του δυνατού».

Πολύ σύντομα, τέλος, θα υπάρξουν οι τελικές αποφάσεις σχετικά με το ποιος θα αποφασίζει για τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστήμια και ποιο καθεστώς θα ισχύσει για τις μετεγγραφές. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσανατολίζεται, πάντως, να κινηθεί στα βήματα της προηγούμενης ηγεσίας ώστε να καθορίζεται ο αριθμός από τη λεγόμενη «τρόικα», δηλαδή το υπουργείο Παιδείας, τα ίδια τα πανεπιστήμια και την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Κώστας Φωτάκης, αναφέρθηκε στη σημασία της κρατικής χρηματοδότησης στην έρευνα σημειώνοντας, ότι το δέον θα ήταν ένα μίγμα χρηματοδότησης στο οποίο θα συμπράττουν ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας. Εξήγγειλε, επίσης, την κατάθεση νομοσχεδίου έως το τέλος Μαρτίου, το οποίο θα αντικαθιστά το προηγούμενο, που ψηφίστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.