Για την αντικατάστασή του ενημερώθηκε ο Γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λ. Ρακιντζής

Την πόρτα της εξόδου είδε ο Λέανδρος Ρακιντζής, ο οποίος το πρωί της Δευτέρας ενημερώθηκε για την αντικατάστασή του από τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή. Η νομικός Μάρη Ζεντέλη – Παπασπύρου αντικαθιστά τον Γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκηση.

Η νομικός Μάρη Ζεντέλη – Παπασπύρου αντικαθιστά τον Γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρο Ρακιντζή. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Ρακιντζής ενημερώθηκε για την αντικατάστασή του νωρίς το πρωΐ της Δευτέρας από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Π. Κουρουμπλή.

Η κυρία Παπασπύρου είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις 11 Νοεμβρίου 1976 διορίστηκε δικηγόρος στο Πρωτοδικείο της Αθήνας, από τις 19 Σεπτεμβρίου 1983 διορίστηκε ως Πάρεδρος των πολιτικών και ποινικών Δικαστηρίων, στις 12 Οκτωβρίου 1998 προήχθη σε Πρόεδρο Πρωτοδικών και στις 5 Αυγούστου 2004 προήχθη σε Εφέτη. Επί 15 έτη στο Πρωτοδικείο Αθηνών ως Πρωτοδίκης υπηρέτησε σε όλα τα σημαντικά τμήματα όπως Ενοχικό, Εμπορικό, Εμπράγματο, Εφέσεις κατ’ αποφάσεων Ειρηνοδικείων, Μισθώσεις, εκδίδοντας άνω των εκατό (100) πολιτικών αποφάσεων το χρόνο. Παράλληλα συμμετείχε σε συνθέσεις ποινικών δικαστηρίων (Μονομελών και Τριμελών Πλημμελειοδικείων, Μικτών Ορκωτών Δικαστηρίων), τα πρώτα χρόνια ως πάρεδρος και αργότερα ως προεδρεύουσα.

Από τις 16/9/1991 μέχρι τις 19/9/1995 υπηρέτησε στο Πρωτοδικείο Αθηνών ως ανακρίτρια, με την οποία ιδιότητα απασχολήθηκε σε σοβαρές υποθέσεις. Το 1998 προήχθη σε Πρόεδρο Πρωτοδικών και τοποθετήθηκε στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας και στις 16-9-2004 μετετέθη στο Πρωτοδικείο Αθηνών. Τον Ιούνιο του 2004 προήχθη σε Εφέτη και τοποθετήθηκε στο Εφετείο Θεσσαλονίκης. Τον Δεκέμβριο του 2004 μετετέθη στο νεοσύστατο Εφετείο Καλαμάτας όπου παρέμεινε μέχρι τον Μάιο του 2007, οπότε και μετετέθη στο Εφετείο Αθηνών, στο οποίο παρέμεινε μέχρι τον Μάιο του 2008. Τέλος, τον Μάιο του 2008 παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους.

Το 2011 εξελέγη Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής. Πρόκειται για μια θέση αντίστοιχη του «Συνηγόρου του Πολίτη» για την Περιφέρεια Αττικής.

Ρακιντζής: Αποκάλυψε παράνομα επιδόματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ο κ. Ρακιντζής στην τελευταία έκθεσή του τον Ιανουάριο αποκάλυψε πρόσθετες αμοιβές 241,183 ευρώ, οι οποίες δεν προβλέπονταν από κανέναν νόμο, την περίοδο 2013-2014 σε υπαλλήλους του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

Συγκεκριμένα τρία επιδόματα που δεν προβλεπόταν από κανένα νόμο ελάμβαναν οι υπάλληλοι του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του ΕΚΠΑ την περίοδο 2013-2014. σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή.

Η έκθεση του κ. Ρακιντζή, εστάλη προ δύο ημερών στο υπουργείο Παιδείας, στην ηγεσία του ΕΚΠΑ, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, στην Ενιαία Αρχή Πληρωμής και στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και αφορά περίοδο κατά την οποία πρύτανης ήταν ο νυν υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης.

Η έκθεση αναφέρει ότι δόθηκαν σε υπαλλήλους του ΕΛΚΕ τρία επιδόματα.

Το 2014 χορηγήθηκε σε 57 υπαλλήλους του ΕΛΚΕ το συνολικό ποσό των 89.949,15 ευρώ ως επίδομα ισολογισμού οικονομικού έτους 2012. Η χορήγηση έγινε χωρίς τυποποιημένες διαδικασίες.

Το 2013 και το 2014 χορηγήθηκαν για αποζημίωση μέρους κανονικής αδείας 57.621,07 ευρώ σε 65 υπαλλήλους του ΕΛΚΕ και 10.335,15 σε 12 συμβασιούχους.

Για το επίδομα θέσης ευθύνης υπαλλήλων του ΕΛΚΕ, το 2013 χορηγήθηκαν σε 124 υπαλλήλους περί τις 42.000 ευρώ και άλλα τόσα σε 13 υπαλλήλους το 2014.

Η έκθεση ζητά τον καταλογισμό και την αναζήτηση των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, καθώς και την αναζήτηση των πειθαρχικών και ποινικών ευθυνών.

Βόμβα ΣτΕ: «Έκπτωτος» ο Ρακιντζής – Παραπέμπεται στην Ολομέλεια
Εν τω μεταξύ, αρχές Ιανουαρίου το Γ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επιτρατείας, με απόφασή του στις 31 Δεκεμβρίου, έκρινε ότι η θητεία του κ. Ρακιντζή έχει λήξει από το 2009.

Yπενθυμίζεται ότι η Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου θα αποφασίσει εάν μπορεί να ασκεί προσφυγές στη Δικαιοσύνη, καθώς η θητεία του έχει λήξει από τον Σεπτέμβριο του 2009.

Αναλυτικά η απόφαση του ΣτΕ

Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αναφέρει, μεταξύ των άλλων στις αποφάσεις του:

«Δεν είναι κατ’ αρχήν επιτρεπτή, μετά τη λήξη της θητείας του, η συνέχιση της αρμοδιότητάς του να ασκεί προσφυγές ιδίως ενώπιον του ΣτΕ, κατά τελεσίδικων αποφάσεων πειθαρχικών συμβουλίων.

Και είναι μεν ανεκτή η άσκηση της εν λόγω αρμοδιότητας από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης του οποίου έληξε η θητεία, μόνον όμως εφόσον συντρέχουν συνθήκες όλως εξαιρετικές, οι οποίες καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη επιλογή νέου Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης από το υπουργικό συμβούλιο και πάντως, όχι πέραν ενός εύλογου χρονικού διαστήματος το οποίο κρίνεται κατά τις εκάστοτε συντρέχουσες περιστάσεις».

Το Δημόσιο όμως – αναφέρει το ΣτΕ – δεν επικαλέστηκε λόγους εξαιρετικών συνθηκών, οι οποίες να κατέστησαν αδύνατη την έγκαιρη επιλογή του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, μεταξύ της λήξης της θητείας του και της άσκησης των προσφυγών του ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Αντίθετη ερμηνεία του νομοθετικού πλαισίου, η οποία θα επέτρεπε τη χωρίς χρονικό περιορισμό συνέχιση της άσκησης προσφυγών από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης μετά τη λήξη της θητείας του, «δεν μπορεί να βρει έρεισμα στην αρχή της συνέχειας των δημοσίων υπηρεσιών, δεδομένου ότι η αρμοδιότητά του ανάγεται στον εσωτερικό έλεγχο της Δημόσιας Διοίκησης, αποσκοπεί αποκλειστικά στην προστασία του δημοσίου συμφέροντος και δεν αφορά, την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες ή στην προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων τους» σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας.

Εξάλλου – όπως αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις – η διαδικασία επιλογής του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, «ουδόλως προσκρούει σε δυσχέρειες ανάλογες με εκείνες της επιλογής των μελών των ανεξάρτητων αρχών που προβλέπονται στο Σύνταγμα».

Στις αποφάσεις υπήρξαν δύο μειοψηφίες:

Η πρώτη μειοψηφία είναι του συμβούλου Επικρατείας Φ. Ντζίμα ο οποίος, υποστήριξε ότι εφόσον συντρέχει εύλογη αιτία αδυναμίας διορισμού νέου Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης από το υπουργικό συμβούλιο, «ως εύλογο χρονικό διάστημα νοείται εκείνο που δεν υπερβαίνει το ήμισυ της θητείας του».

Η δεύτερη μειοψηφία είναι του συμβούλου Επικρατείας Γ. Ποτάμια, ο οποίος υποστήριξε ότι μετά την λήξη της θητείας του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης δεν μπορεί «να εκφράζει εγκύρως την βούλησή του διοικητικού οργάνου, αλλά ούτε να ασκήσει, κατά το νόμο, οποιαδήποτε από τις αρμοδιότητες του ίδιου του οργάνου και επομένως ούτε προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ κατά τελεσίδικών αποφάσεων των πειθαρχικών συμβουλίων».

Τι είχε δηλώσει τότε ο κ. Ρακιντζής
«Ούτε έκπτωτος σαν το μητροπολίτη νιώθω ούτε τίποτα άλλο. Καμία απόφασή μου δεν ακυρώνεται, καμία δεν μπορεί να προσβληθεί» είπε Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής, σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ.

Μιλώντας στον Alpha 989 εξήγησε ότι «το 99% της δουλειάς μου είναι προπαρασκευαστικές, οι αποφάσεις μου μπορούν να προσβληθούν μόνο εντός 60 ημερών».