Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων από σήμερα – Στην Αθήνα την Παρασκευή οι αγρότες –

Στην Αθήνα μεταφέρεται από την Παρασκευή ο αγώνας των αγροτών, όπως αποφάσισαν ομόφωνα οι εκπρόσωποι αγροτών από 68 μπλόκα που συμμετείχαν στην πανελλαδική συνάντηση της Νίκαιας.

Tην Παρασκευή με τρακτέρ και λεωφορεία οι αγρότες θα μετακινηθούν στην Αθήνα και θα «στρατοπεδεύσουν» στο Σύνταγμα, τουλάχιστον επί διήμερο, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες.

Παράλληλα από τη Δευτέρα προχωρούν σε νέα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με αύξηση των αριθμών των ωρών αποκλεισμού των δρόμων στα μπλόκα συντονισμένα.

Επίσης, αποφάσισαν να μην μετάσχουν στην συνάντηση της Τρίτης στην Βουλή που έχει συγκαλέσει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο συνεδρίασης θεσμικής επιτροπής της Βουλής.

Όπως ανέφεραν, ακόμη και οι αγρότες μπλόκων που δεν συμμετείχαν στην Κυριακάτικη συνάντηση της Νίκαιας δεν θα λάβουν μέρος -σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν- στην συνάντηση της Τρίτης.

Όσον αφορά στο κοινό πλαίσιο αιτημάτων που διαμορφώθηκε αυτό επικεντρώνεται στους ακόλουθους άξονες:

Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ κατ άτομο. Στο συγκεκριμένο θέμα «έκανε πίσω» το μπλόκο Νίκαιας το οποίο είχε θέσει ως αίτημα τις 30.000 αφορολόγητο αλλά όχι «ατομικό», «οικογενειακά» προκειμένου να υπάρξει κοινή συνισταμένη στην διατύπωση των αιτημάτων.

Ζητούν απόσυρση του ασφαλιστικού και του φορολογικού αλλά και κατάργηση φορολογικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα για τον κλάδο, όπως επίσης και των τεκμηρίων διαβίωσης.

Αφορολόγητο πετρέλαιο και κατάργηση του ΦΠΑ για τα αγροτικά μέσα και εφόδια

Ρύθμιση των κόκκινων δανείων ώστε να μην κατασχεθούν σπίτια.

Να μην ισχύσει η φορολογία σε κρασί και τσίπουρο.

Τα Τέμπη έκλεισαν ξανά στις 6 το απόγευμα της Κυριακής και για 24 ώρες.

Στα δύο έχει «κοπεί» η Ελλάδα, καθώς αγρότες από Φθιώτιδα έχουν κλείσει δύο κομβικά σημεία της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμία, στο 210ο χλμ στην Ανθήλη και στο 200ό χλμ στον κόμβο του Μπράλου.

Εκατοντάδες φορτηγά είναι συγκεντρωμένα μέσα στην πόλη της Λαμίας, καθώς έχουν γεμίσει ασφυκτικά με νταλίκες οι διάφοροι χώροι που έχει εξασφαλίσει η αστυνομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μεγάλα φορτηγά που έχουν κατεύθυνση από Λαμία προς Αθήνα δεν είναι δυνατόν να περάσουν από τους παράδρομους και ακινητοποιούνται σε μεγάλους χώρους μέσα στη Λαμία από την αστυνομία.

Τις τελευταίες τρεις ώρες παίζεται ένα «κρυφτούλι» ανάμεσα στους οδηγούς των φορτηγών και την αστυνομία, καθώς οι πρώτοι προσπαθούν να ξεφύγουν και να συνεχίσουν το δρόμο τους, όμως εγκλωβίζονται στην παλιά εθνική οδό με συνέπεια να έχουν δημιουργηθεί ουρές πολλών χιλιομέτρων.

Η αστυνομία διοχετεύει τα Ι.Χ. αυτοκίνητα αλλά και τα λεωφορεία από το παλιό επαρχιακό δίκτυο, χρησιμοποιώντας ένα μικρό δρόμο στην περιοχή της Δαμάστας που επικοινωνεί με τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας. Τα λεωφορεία επειδή είναι αδύνατον να διέλθουν από το συγκεκριμένο δρόμο, κατευθύνονται στο παλιό δίκτυο Λαμίας-Άμφισσας καθώς δεν υπάρχει άλλη διέξοδος. Από τους δύο αυτούς δρόμους και με κατεύθυνση πάντα προς την Άμφισσα εξελίσσεται ουσιαστικά η κυκλοφορία για τα Ι.Χ. και τα λεωφορεία.

Ανά διαστήματα οι αγρότες που είναι στον κόμβο Μπράλου ανοίγουν μια μικρή δίοδο για να απεγκλωβιστούν τα αυτοκίνητα που έχουν κατεύθυνση από Αθήνα προς Λαμία και παραμένουν στην εθνική οδό. Αυτά εκτρέπονται προς τον δρόμο Λαμίας-Άμφισσας και στη συνέχεια μέσα από επαρχιακούς δρόμους κατευθύνονται προς τη Λαμία. Ωστόσο σε ό,τι αφορά τα μεγάλα φορτηγά που κινούνται με κατεύθυνση από την Άμφισσα προς Λαμία, ακινητοποιούνται στο ύψος της Γραβιάς, όπου έχουν δημιουργηθεί ουρές από φορτηγά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα δύο μπλόκα, στην Ανθήλη στο 210ο χλμ και στον κόμβο του Μπράλου στο 200ό χλμ της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, από τη στιγμή που οι αγρότες κλείνουν συγχρόνως τόσο την εθνική οδό όσο και τους παράδρομους η Ελλάδα «κόβεται» στα δύο, καθώς δεν υπάρχει διέξοδος για να μπορέσουν να κινηθούν τα αυτοκίνητα παρά μόνο κάποιοι μικροί και εγκαταλειμμένοι επαρχιακοί δρόμοι από τους οποίους οδηγούνται μόνο τα Ι.Χ.

Στο μπλόκο των αγροτών που βρίσκεται στο 210ο χλμ της εθνικής οδού, στο ύψος της Ανθήλης, οι αγρότες έχουν κλείσει και τους παράδρομους χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να περάσει ακόμα και ΙΧ αυτοκίνητο. Η διέλευση επιτρέπεται μόνο σε λεωφορεία, μέσα από παράδρομο.

Το δικό τους πλαίσιο προτάσεων για το ασφαλιστικό, το φορολογικό και το κόστος παραγωγής έδωσαν στη δημοσιότητα οι αγρότες του μπλόκου Μικροθηβών, οι οποίοι δεν συμμετείχαν στη σύσκεψη στη Νίκαια.

Ασφαλιστικό:

-Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.

-Διατήρηση του ΟΓΑ σε αυτόνομο πυλώνα κύριας ασφάλισης των αγροτών.

-Κάθετη διοικητική και οικονομική διάκριση του ΟΓΑ σε δύο ταμεία. Α) Ταμείο Ασφάλισης Αγροτών στο οποίο θα ενταχθούν οι «επαγγελματίες αγρότες» και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ που προέκυψαν μετά την καθιέρωση της πρόσθετης ασφάλισης. Β) Ταμείο Προνοιακής Ασφάλισης στο οποίο θα ενταχθούν όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες ασφαλισμένων σήμερα στον ΟΓΑ.

-Διατήρηση των 7 κατηγοριών ασφάλισης που υπάρχουν σήμερα για τους «επαγγελματίες αγρότες» με τις τιμές ασφαλιστικής εισφοράς που ισχύουν σήμερα.

-Απόδοση ισόποσων ασφαλιστικών εισφορών στο ΤΑΑ εκ μέρους όσων ασφαλισμένων ή συνταξιούχων άλλων Φορέων Κύριας Ασφάλισης θα εξακολουθούν να έχουν γεωργικό εισόδημα, είτε απευθείας ως ασφαλιστικές εισφορές ΤΑΑ είτε μέσω αυξημένου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος για την άσκηση γεωργικής δραστηριότητας πέραν του 13% που ισχύει για τους «επαγγελματίες αγρότες». Το ποσό που αναλογεί στο πέραν του 13% ποσοστού αποδίδεται στο ΤΑΑ.

-Εφαρμογή για μία τριετία 2016-2019 του ως άνω συστήματος και εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης μετά το τέλος της τριετίας για την οικονομική βιωσιμότητα του ασφαλιστικού ταμείου ΤΑΑ καθώς και λήψη διορθωτικών μέτρων αν αποδειχθεί ότι απαιτούνται.

Φορολογικό

-Τροποποίηση του οικονομικού κριτηρίου για τον ορισμό του «επαγγελματία αγρότη» στον Ν.3874/2010 από 35% ποσοστό γεωργικού εισοδήματος στο συνολικό ατομικό εισόδημα σε 51% τουλάχιστον.

-Εφαρμογή του Ν. 4172/2013 σε όσους πληρούν το ως άνω κριτήριο μετά την τροποποίησή του, για τη φορολόγηση του γεωργικού εισοδήματος και ταυτόχρονη κατάργηση της τροπολογίας Βαλαβάνη στον Ν. 4328 άρθρο 2 παρ.1. Δηλαδή, φορολόγηση των «επαγγελματιών αγροτών» με 13% στο καθαρό κέρδος που προκύπτει ως λογιστικό αποτέλεσμα των βιβλίων-στοιχείων και 27,5% προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος χωρίς καμία προσθήκη ενισχύσεων.

-Οι διατάξεις του προσχεδίου για όποιους άλλους συντελεστές σταδιακά αυξανόμενους εφαρμόζονται στις λοιπές κατηγορίες αγροτών.

-Η επιβεβαίωση εκπλήρωσης του οικονομικού κριτηρίου γίνεται με τα φορολογικά στοιχεία του προηγούμενου έτους, ή με την προσκόμιση βεβαίωσης του ΚΕΠΠΥΕΛ κατά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης, ή με τα υποβαλλόμενα στοιχεία του τρέχοντος έτους απευθείας από το ΚΕΠΠΥΟ του υπουργείου Οικονομικών.
Κόστος Παραγωγής

-Μείωση συντελεστή ΦΠΑ στα γεωργικά εφόδια για όλους.

-Ανάπτυξη σύγχρονου συστήματος για μειωμένο φόρο κατανάλωσης πετρελαίου στους «επαγγελματίες αγρότες», με χρήση δεικτών κατανάλωσής του, ανά είδος καλλιέργειας και ανά στρέμμα.

-Για την ίδια κατηγορία «επαγγελματιών αγροτών» μείωση της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας για αγροτική χρήση.
Αυστηρός έλεγχος εκ μέρους του κράτους στις εναρμονισμένες πρακτικές που αναπτύσσονται σε βάρος των αγροτών στον τομέα των εφοδίων και στον τομέα εμπορίας- διακίνησης των αγροτικών προϊόντων.

-Ετήσιο χρονοδιάγραμμα καταβολής των ενισχύσεων-αποζημιώσεων, που θα τηρείται εκ μέρους των Οργανισμών του ΥΠΑΑΤ. (ΕΛΓΑ-ΟΠΕΚΕΠΕ)

-Άμεση προκήρυξη των μέτρων ΠΑΑ 2014-2020 για την υλοποίηση δράσεων μείωσης του κόστους των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.

-Άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών προσδιορισμού των οριστικών ατομικών δικαιωμάτων καθώς και ολοκλήρωση της καταβολής της ενιαίας ενίσχυσης 2015.