Στη Βουλή οι τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ

«Πίσω ολοταχώς», έκανε τελικώς ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας καταθέτοντας τροποποιήσεις επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ στην κινεζική Cosco.

«Δεν υπήρχε κανένας λόγος για να δημιουργηθεί αυτή η αντίδραση και η αναταραχή», είπε, επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το κομφούζιο που προκλήθηκε στο παρά πέντε του ταξιδιού του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στο Πεκίνο.

Όπως είπε μάλιστα, «η στόχευση της κυβέρνησης να εξασφαλίσει καλή νομοθέτηση δεν αφορά μόνο το δημόσιο συμφέρον αλλά και το συμφέρον του παραχωρησιούχου, χωρίς νομικά κενά που μπορούν στο μέλλον να προκαλέσουν προβλήματα».

Ενώ έσπευσε να δηλώσει ότι «με ευθύνη προχωρήσαμε σε αυτές τις βελτιώσεις που μπορούν να δρομολογηθούν, να δοκιμαστούν και να κριθούν στην πράξη».

Για να μετριάσει δε την πολιτική διάσταση που προκάλεσε η προηγούμενη δήλωσή του σύμφωνα με την οποία «όχι το υπουργείο Ναυτιλίας αλλά η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης» προχώρησε στις αλλαγές που παρ’ ολίγον να τινάξουν στον αέρα την συμφωνία με την Cosco, ο κ. Δρίτσας είπε ότι «αυτή η πρωτοβουλία των αλλαγών δεν είναι μόνο του υπουργείου μας και δική μου -και αναλαμβάνω και την προσωπική ευθύνη- ήταν μια γενικότερη πρωτοβουλία της γενικής γραμματέας που όλα τα νομοσχέδια τα ελέγχει».

Καταφέρθηκε δε κατά των ΜΜΕ λέγοντας ότι «ακαριαία μεταφέρθηκε ως είδηση ότι ο Δρίτσας ‘αδειάζει’ το Μαξίμου», καλώντας μάλιστα τα κόμματα «να μην ανέχονται αυτού του είδους την αγυρτεία από όπου και αν εκδηλώνεται».

«Μην αφήνουμε στο μιντιακό σύστημα να καθορίσει την λειτουργά του πολιτικού συστήματος», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα των πολιτικο-οικονομικών αναταράξεων που προκλήθηκαν από την όλη εξέλιξη.
Απέδωσε δε στην «δημοκρατικότητα της κυβέρνησης» το γεγονός ότι η Βουλή οδηγήθηκε εν μέσω νομοθετικής διαδικασίας σε διακοπή των εργασιών της προκειμένου να κατατεθούν οι αλλαγές εκείνες οι οποίες περιορίζουν το περιεχόμενο του νομοσχεδίου αυστηρά στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Cosco.

Αιτιολόγησε δε για άλλη μια φορά την παραχώρηση του ΟΛΠ σε αναγκαίο συμβιβασμό της κυβέρνησης: «Προφανώς η κυβέρνηση όταν ανέλαβε τον Ιανουάριο του 2015 στις προγραμματικές της δηλώσεις ρητά και με σαφήνεια δεν ήταν υπέρ της λύσης των ιδιωτικοποιήσεων για στρατηγικής σημασίας τομείς και ειδικά για τα λιμάνια».

«Αυτό το όραμα η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει. Η μάχη που δόθηκε με αδυσώπητους όρους κατέληξε σε έναν συμβιβασμό με επώδυνες λύσεις και μέτρα και μη συμβατές με τις διακηρύξεις μας. Αυτό δεν αποτελεί προγραμματική υπαναχώρηση αλλά αλλαγή πλεύσης σε μια επιλογή σχεδόν καταναγκαστική» σημείωσε.

Μάλιστα, όπως είπε, «με την ευθύνη της εντολής του Σεπτεμβρίου και όχι γιατί θέλουμε να διατηρηθούμε σε καρέκλες -άβολες ήταν για μας αυτές οι καρέκλες- η κυβέρνηση με σύστημα και σοβαρότητα βάλθηκε αυτή την δεσμευτική συμφωνία να την υλοποιήσει για να μην ρισκάρει χειρότερες εξελίξεις». Έτσι κατέληξε σε αυτή την συμφωνία με την Cosco για την οποία (συμφωνία) είπε ότι «δεν υπάρχει αμφισβήτηση από καμία πλευρά, υπάρχει όμως ανασφάλεια στο χώρο των εργαζομένων».

Για αυτό και έσπευσε να καταθέσει ερμηνευτική εγκύκλιο (πριν καταστεί νόμος!) σύμφωνα με την οποία διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα όσων εργαζομένων παραμείνουν στην εταιρεία.

«Είναι κακό να ξεκινήσει αυτή η νέα περίοδος με ανασφάλεια και πρέπει να μείνουν στις θέσεις τους», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφερθείς στην δυνατότητα μετατάξεων, που προβλέπεται, είπε: «Είναι μια σύνθετη και δημιουργική λύση. Το καλύτερο θα είναι να παραμείνουν οι εργαζόμενοι εκεί. Όμως για την συνολική μετάβαση στη νέα πραγματικότητα πρέπει να έχουμε πρόνοιες που θα εξασφαλίσουν την κοινωνική ασφάλεια και βεβαιότητα».