Με βλέψεις για ενιαία εταιρεία

Με το βλέμμα στραμμένο στην Κύπρο και ειδικότερα στο μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών βρίσκονται η Olympic Air και η Aegean Airlines, καθώς το ενδεχόμενο «λουκέτου» στην κυπριακή εταιρεία θα ανέτρεπε τα σχέδια των δύο ελληνικών αεροπορικών εταιρειών για εξαγορά της Ο.Α. και τη δημιουργία μιας ενιαίας εταιρείας.

Οι χθεσινές δηλώσεις του Κύπριου υπουργού Συγκοινωνιών κ. Τ. Μητσόπουλου που παρομοίασε τις Κυπριακές Αερογραμμές με «ωρολογιακή βόμβα» προβληματίζει τις διοικήσεις Ο.Α. και Αegean που έχουν στηρίξει την επιχειρηματολογία τους προς τις αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που διερευνά τη συμφωνία τους, στο γεγονός ότι αυτή τη φορά στην ελληνική αεροπορική αγορά δραστηριοποιείται και τρίτος παίκτης.

Αν και λίγες ώρες μετά υπήρξε ανακοίνωση της διοίκησης ότι η εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί ομαλά και πως υπάρχει διαβεβαίωση από την κυπριακή κυβέρνηση για διάσωση της εταιρείας, ωστόσο καμιά απόφαση δεν έχει ακόμα ληφθεί.

Σε περίπτωση που η εταιρεία οδηγηθεί σε κλείσιμο ή μείωση της δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά, τότε αναμένεται ότι θα επηρεαστεί σημαντικά η διαπραγματευτική θέση των Aegean και Olympic, που χρησιμοποιούν την παρουσία των Κυπριακών Αερογραμμών στα δρομολόγια εσωτερικού, προκειμένου να πείσουν την Ε.Ε. ότι με την εξαγορά της δεύτερης δεν δημιουργούνται συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αεροπορική αγορά. Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν ιδιαίτερα δυσμενής για τις δύο εταιρείες, οι ηγεσίες των οποίων κρούουν τον κώδωνα του κίνδυνου ότι η εξαγορά της Ο.Α. είναι μονόδρομος για να συνεχίσουν τη λειτουργία τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές τους τελευταίους μήνες επέκτειναν σημαντικά την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατακτώντας σημαντικό μερίδιο αγοράς, το οποίο στο σύνολο της εσωτερικής κίνησης υπολογίζεται ότι ξεπερνά το 12%, ενώ στους προορισμούς που δραστηριοποιείται (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος) φτάνει ακόμη και το 25%.

Εξυγίανση
Πάντως οι εξελίξεις δεν φαίνονται ιδιαίτερα θετικές, καθώς ο κ. Μητσόπουλος μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή είπε ότι, αφού χάθηκε πολύτιμος χρόνος, άρχισε μια υπεράνθρωπη προσπάθεια για να διαφανεί πώς μπορεί να εφαρμοστεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης για την εξυγίανση των Κυπριακών Αερογραμμών.

Ο κ. Μητσόπουλος σημείωσε ότι βασικές πρόνοιες του σχεδίου δεν έχουν εφαρμοστεί, παρά το γεγονός ότι υπήρχε χρονοδιάγραμμα δράσεων, ενώ, απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι δυστυχώς οι πολιτικές αποφάσεις δεν ελήφθησαν έγκαιρα.